Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
avatar
PD : 34
FAQ ψ Czw Paź 25, 2018 11:20 am

WAMPIRY


1. Czy wampir może wyjść na słońce?
Może, pod warunkiem, że będzie osłonięty np. ubraniem. Słońce parzy nagą skórę wampira i to jej nie może wystawić na promienie. Jeśli dzień jest pochmurny, mogą wychodzić bez większych przeszkód. Należy jednak pamiętać, że nie jest to naturalna pora żeru wampirów, są więc wtedy bardziej rozkojarzone i słabsze, a także wszystko gorzej widzą i używanie przez nie mocy jest bezcelowe. Dlatego zwykle nie wychodzą, jeśli nie ma takiej konieczności.

2 Jak często wampir musi się pożywiać krwią?
Wampir do około lat stu pięćdziesięciu, musi się pożywiać średnio 2-3 razy na tydzień, do uczucia sytości (które zależy od jego wagi oraz stopnia wykorzystywania w danym okresie swoich wampirzych umiejętności). Później czas ten stopniowo wydłuża się aż do miesiąca.

3. Czy wampir je normalne jedzenie?
Nie. Układ pokarmowy wampira nie przyswaja normalnego jedzenia i napojów. Wampiry nie odczuwają też pociągu do tego typu pożywienia. Dotyczy to również alkoholu i narkotyków. Zadziałają na wampira tylko pod warunkiem, że będą znajdować się we krwi człowieka, którą wampir się posila. Podobna w działaniu do ludzkiej krwi z zawartością narkotyków, będzie dla wampira krew demonów.

4. Czy wampir musi spać?
Nie. Może, ale nie jest to konieczne. Część wampirów śpi w ciągu dnia dla zabicia czasu. Ich i tak bardzo wolne tętno, zwalnia wtedy niemal do zera, przez co łatwo można wtedy wziąć je za martwe. Zdarza im się także śnić.

5. Czy wampiry mają wzwód?
W uniwersum forum Memento Mori wampiry nie są istotami do końca martwymi, a zatem jak najbardziej. Nie są natomiast płodne.

6. Czy wampiry się pocą? Czy płaczą?
Wampiry się nie pocą. Ich organizmy nie mogą się przegrzać, a zatem nie ma takiej potrzeby. Mogą natomiast płakać, choć to zjawisko bardzo rzadkie; łzy są wówczas krwawe.

7. Czy mogę grać wampirem starszym niż 300 lat?
Nie. Ogólnie dostępne na forum wampiry, mogą mieć maksymalnie 224 lata, co wiąże się z europejskim pogromem wampirów w 1796 roku. Do dyspozycji graczy oddaliśmy dwa sloty na starsze wampiry, które zamieszkiwały Nowy Świat zanim jeszcze przybyły wampiry z Europy.

8. Czy mogę wymyślić sobie stwórcę mojej postaci?
Nie. Do dyspozycji graczy oddaliśmy kilku stwórców NPC pod których można podpiąć swoje postaci. Gracze mogą też zdecydować się na zrobienie potomka którejś z postaci graczy.

9. Czy wampirza krew daje ludziom supermoce lub inne korzyści?
Nie. Wampirza krew uspokaja ludzi, w większych ilościach wręcz usypia. Należy też pamiętać, że ludzki organizm nie jest przystosowany do trawienia krwi i jeśli poda mu się ją w większych ilościach, to zwyczajnie ją zwróci.

10. Czy wampiry mogą pić krew zwierząt?
Mogą, ale nie ma ona dla nich żadnych wartości odżywczych i nie zaspokaja ich głodu.

11. Czy wampiry mogą pić krew innych nadnaturalnych?
Mogą, należy jednak pamiętać, że krew wilkołaków jest trująca dla wampira (powoduje fatalne samopoczucie i wymioty, utrzymujące się kilka dni), krew demonów bardzo silnie uzależnia, a krew skinwalkerów nie jest atrakcyjna pod względem smaku, zresztą skinwalkerzy dzielą się nią bardzo niechętnie.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
avatar
PD : 34
Re: FAQ ψ Czw Paź 25, 2018 11:21 am

WILKOŁAKI


1. Czy wilkołaki zamieniają się w wilka?
Nie. W uniwersum forum Memento Mori, wilkołaki to istoty humanoidalne, podobne do tych z serialu Penny Dreadful czy Teen Wolf.

2. Czy wilkołaki są w pełni świadome po przemianie?
Nie. Ich zwierzęca natura całkowicie przejmuje nad nimi kontrolę. Nie da się z nimi wówczas prowadzić dialogu, a po powrocie do ludzkiej postaci nie pamiętają, co się wydarzyło.

3. Jak długo żyją wilkołaki?
Ich czas życia jest zbliżony do życia ludzkiego, choć faktem jest, że znacznie wolniej się starzeją i dłużej pozostają w dobrej kondycji. Dla wilkołaka 60 czy 70 lat to wciąż siła wieku.

4. Czy wilkołak musi przemieniać się w trakcie pełni?
Tak. O ile przemiany pod wpływem silnych emocji da się opanować, tak obowiązkowej przemiany w trakcie pełni nie.

5. Czy wilkołakiem można się urodzić, czy trzeba zostać przez niego ugryzionym?
Wilkołakiem można się urodzić. Samce likantropów są płodne, w przeciwieństwie do samic. Potomstwo mężczyzny wilkołaka i ludzkiej kobiety ma 80% szansy na to, że odziedziczy gen po ojcu. Wilkołaki z urodzenia znoszą przemiany znacznie lepiej niż ci, którzy zostali zarażeni wilkołactwem.

6. Czy wilkołaki jedzą ludzinę?
Raczej nigdy z premedytacją. W trakcie przemiany nie panują jednak nad tym, kogo atakują, jeśli zatem natkną się na człowieka, to marny jego los. Wilkołaki starają się oszukać głód mięsa dzięki prowadzonej ubojni bydła.

7. Czy wilkołaki żyją w konflikcie z wampirami?
Na ten moment nie. Rasy te żyją na zupełnie osobnych terenach i nie zachodzi żaden konflikt interesów, choć nie darzą się szczególnym zaufaniem. Z drugiej strony w zasadzie żadna rasa się wzajemnie nim nie darzy.

8. Czy bonusy do rzutów kością wilkołaków dotyczą ich ludzkiej postaci?
Nie, bonusy dotyczą tylko i wyłącznie ich zwierzęcej formy.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
avatar
PD : 34
Re: FAQ ψ Czw Paź 25, 2018 11:21 am

LUDZIE


1. Jakie skutki uboczne odczuwa człowiek po jednorazowym wymazaniu mu spotkania z wampirem. Jakie po kolejnych?
Jednorazowe wymazanie pamięci nie niesie ze sobą żadnych konsekwencji, zwłaszcza jeśli dotyczy tylko wspomnień sprzed godziny. W przypadku wymazywania wspomnień z dłuższego okresu, może wystąpić ból głowy i dezorientacja. Im częstsza będzie hipnoza, tym większe skutki uboczne. Bóle głowy, nudności, dziury w pamięci.

2. Czy każdy człowiek może zostać łowcą?
Tak, choć z oczywistych względów, jeśli ktoś nie pochodzi z rodziny łowieckiej, nie zostanie zwerbowany poniżej 25 roku życia.

3. Czy mogę przemienić moją ludzką postać w wampira lub wilkołaka?
Tak, należy jednak pamiętać o tym, że niesie to ze sobą konsekwencje. Postać utraci też swój ludzki bonus do rzutów oraz umiejętność uncanny valley.

4. Czy demon może opętać moją postać?
Nie, chyba że na Twoje wyraźne życzenie. Należy jednak pamiętać, że takiej postaci nie da się już odzyskać.

5. Czy mogę podpisać kontrakt z diabłem?
Tak, należy jednak pamiętać, że niesie to ze sobą konsekwencje. Nie z każdym demonem można podpisać kontrakt, trzeba być też tego w stu procentach pewnym. Cena za kontrakt ustalona w wątku będzie bezwzględnie wyegzekwowana.

6. Do którego atrybutu moja postać dostanie bonus?
Będzie to zależne od piastowanego przez nią zawodu lub jej hobby czy zainteresowań. Informację o bonusie gracz otrzyma w procesie akceptowania katy postaci.

7. Jaki zawód mogę wybrać dla mojej postaci?
Jaki tylko dusza zapragnie. Dobrze byłoby jednak wybierać takie stanowiska, które bez przeszkód można objąć w Astorii/Jewell.

8. Czy moja postać może mieszkać w Jewell, a pracować w Astorii lub na odwrót?
Jak najbardziej.

9. Czy w Astorii znajduje się jakaś uczelnia wyższa?
Nie. W Astorii znajduje się szkoła podstawowa i liceum, a także college. Jeśli zatem chcecie, by wasza postać odbywała studia na uniwersytecie, mogła to robić w którymś z okolicznych miast, np. w Portland.

10. Jak zostać łowcą?
Jeśli postać nie pochodzi z rodziny łowieckiej, nic straconego. Może zostać zwerbowana przez innych łowców i rozpocząć mordercze szkolenie. Aby zostać łowcą, należy zwrócić się do któregoś z nich i fabularnie odegrać wątek.

11. Czy jako łowca mogę zaprzyjaźnić się z nadnaturalnym?
Tak, ale będzie to miało fabularne konsekwencje.

12. Czy łowca musi zabijać każdego nadnaturalnego?
Łowcy jak i wyznawane przez nich zasady są bardzo różni. Obecnie niezrzeszeni przez żadną organizację, działają według własnego uznania, można się więc natknąć na skrajnie odmienne reakcje. Część nadnaturalnych, jeśli nie szafują specjalnie swoimi umiejętnościami i nie atakują ludzi, ciężko jest wytropić, często zatem uchodzi im płazem ich odmienność.

13. Dlaczego ludzie nie mają poziomu rasy?
Ponieważ w razie przemiany w którąkolwiek z istot nadnaturalnych, bądź dołączenia w szeregi łowców, zdobyte poziomy musiałyby przepaść i zostać zdobyte na nowo.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
avatar
PD : 34
Re: FAQ ψ Czw Paź 25, 2018 11:21 am

SKINWALKERS


1. Czy skiny mówią po angielsku?
Tak. Uczą się tego języka w osadzie, choć przez to, że nie mają zbyt wielu okazji do wykorzystywania tego w praktyce, nie posługują się nim idealnie. Na co dzień porozumiewają się językiem nahuatl.

2. Czy skiny chodzą do szkoły w Jewell?
Nie. Skiny przyjmują edukację w osadzie. Zdarzały się nieliczne przypadki, gdy wódz pozwalał podopiecznym na opuszczenie osady i przyjęcie edukacji poza nią, głównie po to, by takie osobniki mogły potem uczyć członków społeczności.

3. Jak często skin może zmieniać wygląd? Jak długo może w nim pozostać?
Nie ma konkretnej granicy, bo jest to kwestia bardzo indywidualna. Skinwalkerzy wiedzą jednak, że częste zmiany są niebezpieczne i czasem zdarza się, że przez całe swoje życie wcale się nie przemienią, jeśli nie zajdzie taka potrzeba. Każda przemiana niesie bowiem ze sobą ryzyko popadnięcia w obłęd. Po zmienieniu postaci skiny zaczną wracać do swojej pierwotnej po wielu latach, gdy zaczną się starzeć.

4. Czy zarezerwowany wizerunek, to prawdziwy wygląd skinwalkera?
Pozostaje to decyzją gracza. Zarezerwowany wizerunek powinien być tym, który skinwalker aktualnie nosi, jeśli zatem nigdy nie dokonywał przemiany, będzie to jego prawdziwy wygląd. Należy wówczas pamiętać o tym, że skinwalkerzy to potomkowie Azteków i charakteryzują się specyficzną dla nich urodą.

5. Jak długo żyje skin?
Skinwalkerzy dożywają do 120 lat. Częste przemiany skracają ten proces, w dodatku należy też pamiętać, że zawsze liczy się faktyczny wiek skina, a nie wiek osoby, w którą się przemienił. Jeśli zatem stuletni skin przyjmie wygląd nastolatka, nie znaczy to, że będzie dzięki temu żył dłużej.

6. Co mam zrobić, jeśli chcę zmienić postać?
Zgłosić się do MG i dokonać przemiany zgodnie z jej procesem, opisanym tutaj. Nadużywanie przemian prowadzi do obłędu. Zmiana postaci będzie wiązała się z nową rezerwacją na wizerunek i utratą poprzedniego. Można przejąć wizerunek innej postaci gracza, zgodnie z mechaniką, wówczas musi się to odbyć za jego zgodą. Administracja uprasza jednak o rozsądek i zarezerwowanie podobnych praktyk na potrzeby fabularne. Niedopuszczalnym jest przejmowanie czyjegoś wizerunku tylko dlatego, że był już zajęty, a gracz także chciał go użyć.

7. Czy skinwalkerzy mogą wychodzić z osady?
Mogą, ale z własnego wyboru tego nie robią, preferując prowadzony przez nich skromny tryb życia w granicach własnej wioski.

8. Czy skinwalkerzy zdają sobie sprawę z technologii i innych udogodnień, takich jak bieżąca woda lub elektryczność?
Tak. Uważają jednak, że właściwszym jest żyć w sposób zbliżony do trybu życia ich przodków. Nie są zainteresowani światem zewnętrznym.

9. Jak skinwalkerzy reagują na obcych na swoim terenie?
Ludzie na ogół trzymają się z daleka od ich terenów, obawiając się ich. O tamtych lasach krążą niezliczone, dziwne opowieści. Kiedy ktoś się tam jednak zapuści, a zwykle dzieje się tak nieświadomie, skinwalkerzy wpierw dają ostrzeżenie, by opuścić w spokoju ich ziemie. Jeśli ktoś odmówi, a nie był zaproszony, może liczyć że zostanie energicznie wyproszony.

10. Robiąc postać młodego skina, nastolatka, jakie moja postać ma moce? Czy może zmieniać wygląd?
Moce takie jak termowizja, odporność na trucizny czy szybsza niż ludzka regeneracja, towarzyszą skinom od urodzenia. Pierwszej zmiany postaci skinwalker może natomiast dokonać dopiero po przejściu inicjacji w dniu swoich 21 urodzin, nie wcześniej.

11. Czy skin może zmienić się w osobę przeciwnej płci?
Tak, nie będzie jednak w stanie się wtedy rozmnażać. Należy też pamiętać, że im bardziej nowy wizerunek, który skin przejmuje, różni się od aktualnie noszonego, tym cięższy i boleśniejszy będzie przebieg samej przemiany.

12. Czy skinwalkerem można zostać, czy trzeba się urodzić?
Nie ma możliwości zostania skinwalkerem, jest to gen dziedziczony po rodzicach. W przypadku gdy zarówno matka jak i ojciec są skinami, dziecko z pewnością odziedziczy gen. Tak dzieje się najczęściej, gdyż skinwalkerzy wiążą się w pary zwykle pomiędzy sobą. W nielicznych sytuacjach, gdy wiążą się z ludźmi, szansa jest mniejsza i wynosi około 30%.

13. Mam postać żeńskiego skina. Czy może zajść w ciążę?
Ciąże wśród skinwalkerów są niezwykle rzadkie. Dlatego gdy dziecko przyjdzie na świat, cieszy się specjalną opieką i względami całej społeczności, a jego narodziny świętuje się się hucznie.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
avatar
PD : 34
Re: FAQ ψ Czw Paź 25, 2018 11:22 am

DEMONY


1. Czy mogę stworzyć postać biblijnego demona?
Nie. Do dyspozycji graczy zostały oddane demony najniższej rangi, a zatem dusze grzeszników, które odbywszy swoją karę w piekle utraciły człowieczeństwo.

2. Czy mogę opętać ludzką postać innego gracza?
Nie, chyba że na jego wyraźną prośbę. Należy jednak pamiętać, że jest to proces nieodwracalny i raz opętanej postaci nie będzie już można odzyskać, z kolei demon nie będzie mógł już wrócić do zamieszkiwanego wcześniej naczynia.

3. Czy mogę stworzyć postać demona, który się nawrócił?
W teorii tak, w praktyce nie spędzi on jednak w ludzkim świecie zbyt wiele czasu. Demony utraciły swoje człowieczeństwo i jakiekolwiek przejawy tegoż z ich strony oznaczają, że odbyta przez nich kara nie była wystarczająca. Takie demony będą odsyłane z powrotem do piekieł.

4. Jak wygląda piekło?
Dla każdego indywidualnie, w zależności od tego, co dla danej osoby stanowiło najgorszy koszmar. Co istotne, czas w piekle płynie inaczej. Rok na ziemi to około 40 lat w otchłani.

5. Czy demon może tam wrócić?
Tak, zwłaszcza, jeśli będzie działał niezgodnie z rozkazami. Należy pamiętać, że to dla demona okropna kara, której za wszelką cenę stara się uniknąć. Przebywanie w świecie ludzi to najlepsze, co może je spotkać, dlatego robią wszystko, byle tylko nie musieć wracać do piekieł.

6. Czy demony reagują na symbole religijne?
Tak, są wrażliwe na cytowanie pisma świętego, wodę święconą czy krzyż. Nie są też w stanie wejść do kościoła. Dotyczy to symboli dowolnej religii monoteistycznej. Im silniejszy demon, tym symbole będą działały mniej efektownie.

7. Jaka jest anatomia demona?
Demon nie jest istotą materialną, okupuje jedynie ludzkie ciało. Może korzystać z wiedzy zajmowanego naczynia, czy umiejętności. Anatomia będzie więc identyczna z ludzką. Im silniejszy demon zajmuje naczynie, tym prędzej będzie się ono zużywało.

8. Jak wygląda demon, gdy nie okupuje żadnego naczynia?
Demon nie zamieszkujący ciała zamienia się w chmurę dymu, której kolor zależy od jego rangi. W rozgrywkach fabularnych demony nie mogą poruszać się pod swoją niematerialną postacią. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy przechodzą z jednego naczynia do drugiego.

9. Co się stanie, gdy demon zapłodni kobietę?
Ciąża będzie wtedy zagrożona i to z nikłą szansą na to, że dziecko przyjdzie na świat. Jeśli jakimś cudem ciążę uda się utrzymać, dziecko nie będzie przejawiało żadnych specjalnych mocy czy właściwości, nie będzie też złem wcielonym czy antychrystem.

10. Czy demon może zajść w ciążę?
W teorii tak, jeśli okupuje ciało kobiety. W praktyce jednak, płód nie przeżyje zbyt długo, bo przebywanie demona w ciele jest wyczerpujące dla organizmu i nie ma mowy o tym, by utrzymać ciążę.

11. Czy każdy demon może zaoferować pakt?
Tak, ale zwykłe demony będą próbowały człowieka zwyczajnie oszukać. Jedynie demony rozdroża są w stanie z takiej umowy się wywiązać. Odgrywa je [MG].

12. Czy mogę stworzyć postać historyczną?
Tak, choć w przypadku takiej chęci należy to skonsultować z administracją. Prosimy o rozwagę i zachowanie dobrego smaku. Administracja nie musi wyrazić zgody na postaci bardzo kontrowersyjne (na ciebie patrzę, Adolf).

13. Czy demona można zabić?
Nie. Można go wypędzić z powrotem do piekła (co jest dla niego gorsze niż śmierć), ale nie trwale unicestwić.

14. Czy demon pamięta swoje ludzkie życie?
Pamięta popełnione grzechy, bo musi mieć świadomość, za co spotkała go kara. Dobre wspomnienia z czasem się zacierają, pozostawiając tylko te najgorsze.

15. Co się stanie z opętanym człowiekiem, kiedy demon opuści jego ciało?
Najczęściej umiera, gdyż demony opuszczają naczynie zazwyczaj dopiero wtedy, gdy się zużyje lub nie jest w stanie pełnić swojej funkcji z powodu odniesionych obrażeń. Lżejsze rany demony są w stanie zaleczyć, ale ciężkie kosztowałyby je za dużo energii, więc bardziej opłaca się wtedy zmienić naczynie. Przypadki osób, które przeżyły, są tak nieliczne, że niemal się nie trafiają.

16. Czy jeśli demon zmieni naczynie, jego punkty statystyk zakupione w trakcie rozgrywki przepadną?
Tak. Punkty statystyk dotyczą atrybutów fizycznych, a zatem odnoszą się do aktualnie zamieszkiwanego ciała, nie demona. System ten ma zapobiec nadużywaniu przez graczy możliwości zmiany naczynia, która powinna być ostatecznością. Pragniemy zwrócić uwagę, że o opętane ciało należy dbać i nie narażać go zbytnio na nadużycia, czy to ze względu na używanie demonicznych mocy, czy odniesione w walce rany.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
avatar
PD : 34
Re: FAQ ψ Czw Paź 25, 2018 3:02 pm

OGÓLNE


1. Czy mogę zmienić wizerunek?
Tak, ale tylko raz (nie dotyczy skinwalkerów). Należy ten fakt zgłosić administracji.

2. Czy mogę założyć własny biznes?
Tak, choć należy skontaktować się z administracją, czy dane miejsce jest wolne do przejęcia, a w przypadku chęci założenia nowego, czy na forum nie znajduje się już podobny lokal.

3. Czy mogę stworzyć postać niepochodzącą z Astorii lub Jewell?
Tak, ale należy pamiętać, że akcja toczy się głównie w tych dwóch miejscach i jeśli postać chce brać czynny udział w fabule, dobrze byłoby, aby przynajmniej obecnie to właśnie tutaj mieszkała.

4. Czy mogę wejść w związek z postacią innej rasy?
Oczywiście. Gracz może wchodzić w dowolne relacje, ale musi mieć świadomość, że działanie wbrew zasadom rasy może spotkać się z reakcją pozostałych przedstawicieli.

5. Czy nadnaturalny może zabić człowieka?
Tak, ale będzie to stanowiło naruszenie panujących obecnie zasad i spotka się z konsekwencjami, a także wylądowaniu na liście poszukiwanych przez łowców.

6. Co jeśli nadnaturalny zdradzi człowiekowi swoją prawdziwą tożsamość?
Jest to surowo zabronione, a ze zdrajcami zwykle rozprawia się reszta pobratymców.

7. Sprawdzanie mojej KP trwa dłużej, niż 48 godzin. Co mam zrobić?
Jeśli sprawdzanie KP z różnych względów się przedłuża, należy skontaktować się z MG, którzy pełnią akurat dyżur.

8. Mam pytanie odnośnie rasy. Do kogo się zwrócić?
Każda rasa ma swojego opiekuna: wampiry - MG Suspiria, wilkołaki - MG Ghostbuster, skinwalkers - MG Llorona, demony - MG Black Shuck, łowcy - MG Ghostbuster, ludzie - MG Misery.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Sponsored content
Re: FAQ ψ
Sponsored content
Powrót do góry Go down
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry Strona 1 z 1
Odpowiedz do tematuSkocz do: