Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down
Skinwalkers
Memento Mori
Konto Techniczne
Memento Mori
PD : 34
Skinwalkers ψ 8/10/2018, 10:28

Skinwalker
Pseudo & Pseudo


HISTORIA RASY

Losy zmiennokształtnych zawsze były bardzo blisko splecione z wilkołakami. Od setek lat ustnie przekazuje się legendę zarówno wśród jednych, jak i drugich, opowiadającą dzieje ich wspólnego początku. Głosi ona, że Kobieta-Matka wszystkich ludów Pajute rozpaczała, ponieważ Mężczyzna, ojciec wszystkich Indian, rozdzielił swoje dzieci, wyznaczając im inne ścieżki życia. Kobieta rozpaczała tak bardzo, że w końcu zamieniła się w skałę, a jej łzy utworzyły jezioro Pyramid w Nevadzie. "Kamienna Matka" nadal siedzi nad wodami, mając u swego boku kosz, do którego zbiera kamienie dzielące jej dzieci. Część udała się na północ, dając początek wszystkim plemionom Indian Ameryki Północnej, natomiast pozostali osiedli na południu, zapoczątkowując linię ludów Mezoameryki. Mogłoby się wydawać, że tutaj ich ścieżki się rozchodzą i na wiele lat istotnie tak było.

Pokój i dobrobyt trwał aż do czasu konkwisty, która w XV wieku zebrała krwawe żniwo w Ameryce Południowej. To na tamte lata przypada powstanie zmiennokształtnych. Według podań, jeden z najważniejszych bogów plemion Mezoameryki Quetzalcoatl, zapałał do swoich wyznawców gniewem. Wiara w jego ponowne nadejście była tak silna, że przybywającego na Jukatan hiszpańskiego konkwistadora Hernána Cortésa, miejscowa ludność wzięła za powracającego boga Quetzalcoatla. Był wyobrażany jako bóg o białej skórze i jasnych oczach, skąd mogła wyniknąć ta fatalna pomyłka, której nie mógł swojemu ludowi puścić płazem. Przeklął tych, którzy powitali najeźdźcę jako swojego długo wyczekiwanego boga i oddali bez sprzeciwu całe swoje dziedzictwo. Odtąd mieli nigdy nie zaznać spokoju, a skoro dobrowolnie porzucili to, kim byli, mieli się już nigdy tego nie dowiedzieć, będąc stale zmuszonymi przyjmować nową postać i stopniowo zatracać się w obłędzie. Związał ich także z wężami - częściowo dlatego, że to zwierzę podstępne jak oni sami, a częściowo dlatego by pamiętali, kto im to zrobił, w końcu Quetzalcoatl był przedstawiany właśnie pod postacią tego gada.

Garstka pechowców, których dosięgnął gniew boga, odsunęła się całkowicie od swoich ludzkich braci. Od tamtej pory Zmiennokształtni trzymali się razem, niechętnie wpuszczając w swoje szeregi kogoś z zewnątrz, świadomi, że to część ich zasłużonej kary. Dopiero lata zmieniły wydźwięk tej izolacji, a wstyd zastąpiła duma. Ponownie postawili na piedestale Quetzalcoatla i pozostali całkowicie oporni na obce wpływy, niezależnie od tego, jak usilnie kolonizatorzy próbowali ich za to szykanować. Gdy era kolonialna chyliła się ku upadkowi, przy życiu zostało raptem kilku osobników, dla których nowa Ameryka Południowa, w dużej mierze schrystianizowana, nie stanowiła bezpiecznej przystani. Udało im się przedostać za granicę, do Ameryki Północnej, a stamtąd wgłąb lądu. W XIX wiek wchodzili właściwie jako lud prowadzący koczowniczy tryb życia. Indianie z północy bardzo często nie witali ich z otwartymi ramionami, ale w obliczu zmagania się z podobnym problemem białego najeźdźcy, co oni przed laty, nie mieli czasu na wewnętrzne konflikty. W końcu osiedli na terenie obecnego stanu Oregon i ramię w ramię z Indianami z tamtych rejonów próbowali bronić ziem przed ingerencją białego człowieka, ale w końcu przegrali. Obecnie sprowadzeni do roli atrakcji miejscowego rezerwatu, starają się nie zaprzepaścić swojego dziedzictwa raz jeszcze.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
Memento Mori
PD : 34
Re: Skinwalkers ψ 8/10/2018, 10:29

OGÓLNIE
Pseudo & Pseudo


KIM JEST SKINWALKER

Jest to istota, która może dokonywać metamorfozy swojego ciała. Legendy podają, że zmiennokształtni mogą przemienić się w dowolną osobę, zwierzę, a nawet roślinę; prawdą jest jednak tylko to pierwsze. Prócz podatności na choroby genetyczne oraz skłonności do kryzysu tożsamości, pozornie nie różnią się od ludzi. Wyglądają jak oni, posilają się jak oni, a wszystkie funkcje życiowe przebiegają tak samo, choć starzeją się wolniej, a wszelkie urazy goją się u nich prędzej. Niemożliwym jest, by zarazić się genem zmiennokształtnego - jest on dziedziczny. Skiny parują się głównie między sobą, zatem każda ciąża daje stuprocentową pewność, że na świat przyjdzie kolejny zmiennokształtny. Wywodzą się z Indian Mezoameryki, zatem w swojej pierwotnej postaci, w której przychodzą na świat, cechuje ich typowa dla tamtych ludów uroda, a zatem ciemna karnacja i włosy. Czasem są nazywani Wężami - od kultu boga, którego wyznają, a także w nawiązaniu do zrzucania przez nich skóry.


UMIEJĘTNOŚCI I WŁAŚCIWOŚCI

Definiuje ich iście gadzia tendencja do dopasowywania się do otoczenia. Są zwinni i przebiegli, potrafią się także doskonale kamuflować i nie zwracać na siebie uwagi, uchodząc za nieszkodliwych. Charakteryzuje ich przyspieszona regeneracja, choć nie postępuje ona tak prędko jak w przypadku wampirów (dla przykładu, regeneracja złamania u osoby dorosłej gatunku ludzkiego trwa zwykle kilka miesięcy; w przypadku Skinów, proces ten skraca się do miesiąca, natomiast u wampira jeśli się posili, złamanie goi się od razu). Procesy starzenia się są u nich spowolnione o +/- dwadzieścia lat od momentu osiągnięcia pełnoletności, dożywają do 120 lat. W trakcie przemiany bądź znalezienia się w bezpośrednim zagrożeniu, ich oczy przybierają żółtozłoty kolor, a źrenice stają się pionowe, jak u węża, dzięki czemu dobrze widzą w ciemnościach. Wówczas mogą także skorzystać z termoreceptorów wykrywających promieniowanie cieplne. Skina można rozpoznać w obiektywie kamery czy aparatu - ich oczy świecą. Są odporni na jady i trucizny.


PRZEMIANA

Metamorfoza to dla skina ostateczność; częste zmiany ciała prowadzą do obłędu, bo łatwo zatracić orientację w tym, kim się właściwie jest. Osłabiają także organizm i często prowadzą do skrócenia długości życia. Zwykle uciekają się do niej zatem tylko w sytuacji zagrożenia. Mogą przemienić się w dowolną osobę, pod warunkiem, że dojdzie do kontaktu z płynami ustrojowymi tejże (najszybszą i najskuteczniejszą metodą jest pocałunek). Przemiana jest tym trudniejsza, im bardziej docelowe ciało różni się od tego, w którym Skin się znajduje. Proces transformacji jest niezwykle bolesny, długi i nieprzyjemny dla oka, dlatego zwykle by jej dokonać, Skin decyduje się gdzieś zaszyć; musi bowiem mechanicznie rozszarpać i "zrzucić" starą skórę, by odsłonić nową postać. Zmienia się wtedy tęczówka, a paznokcie wydłużają się i twardnieją, by ułatwić proces uwalniania się ze starego ciała. W trakcie ciąży zmiennokształtne kobiety nie mogą przechodzić metamorfoz, spowodowałoby to natychmiastową śmierć płodu. Nie każdy kontakt Skina z czyimś płynem ustrojowym musi skończyć się przemianą, jeśli nie zdecyduje się zrzucić starej skóry. Zmiana ciała na młodsze bądź starsze, nie ma wpływu na długość życia (dla przykładu: jeżeli dziewięćdziesięcioletni skin przyjmie ciało osoby młodej, nie sprawi to, że dzięki temu będzie dłużej żył; pod uwagę jest brany nie wiek ciała, a stan faktyczny zmiennokształtnego). Skin im jest starszy, tym ciężej przechodzi przemiany, a także z biegiem lat w tym samym ciele, zaczyna powoli transformować się z powrotem w swoją prawdziwą postać.


POZOSTAŁE

Pozostałe rasy często mają problem z rozpoznaniem zmiennokształtnego, ze względu na ich łudzące podobieństwo do ludzi. Zdarza się zatem, że demony bądź wampiry próbują wykorzystać je do swoich celów. Skini nie ufają jednak demonom, a przed wampirami zaciekle się bronią, nie chcąc rozlewać swojej krwi ku ich uciesze. Całkiem dobrze tolerują natomiast wilkołaki, koegzystując z nimi w Jewell we względnej zgodzie. Starają się być jak najbardziej samowystarczalni, zajmując się rolnictwem i hodowlą zwierząt, choć podejmują się prac w miasteczku. Raczej unikają samej Astorii, świadomi czyhających tam zagrożeń i pokus, choć to zwykle właśnie tam kierują swoje kroki ci, którzy opuszczają społeczność i postanawiają żyć na własny rachunek. Skini są silnie związani ze swoimi korzeniami i historią; ich dzieci otrzymują edukację w domu. Kładzie się duży nacisk na uświadomienie im konsekwencji płynących ze zbyt częstych przemian i nadużywania mocy. Skinwalkerzy posługują się między sobą językiem nahuatl, choć od najmłodszych lat uczy się ich też obcowania z językiem angielskim. Bardzo szanują faunę i florę, są oddani naturze i otaczają ją specjalną opieką, ponieważ ich żywi i zapewnia im byt. Być może dlatego tak rzadko odnajdują się w społeczności poza ich terenami.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
Memento Mori
PD : 34
Re: Skinwalkers ψ 8/10/2018, 10:29

STRUKTURA
Pseudo & Pseudo


STOSUNKI Z INNYMI RASAMI I ORGANIZACJA

Zazwyczaj żyją w ściśle zamkniętych na obcych społecznościach, z określoną hierarchią. Wybierają przywódcę na drodze głosowania, a jego zadaniem jest dbać o swoich ludzi i pilnować, by sekrety nie wyszły poza ugrupowanie. Każdy członek do ukończenia 21 roku życia uważany jest za dziecko, niepełnoprawnego członka społeczności. Ich głosy nie liczą się w istotnych kwestiach, nie biorą udziału w zebraniach i są otaczani specjalną opieką i nadzorem. W dniu 21 urodzin muszą przejść inicjację, bądź opuścić społeczność bez możliwości późniejszego powrotu. Inicjacja wiąże się z trzydniowym świętowaniem, zakończonym właściwym wtajemniczeniem - kandydat zostaje wrzucony do głębokiego dołu wypełnionego wężami. Pozostaje tam przez dobę; węże są dla zmiennokształtnych święte, a ich ugryzienie to powód do dumy, stąd też taka a nie inna forma testu. Większość Skinów jest odpornych na działanie jadu gadów, zatem poza bólem nie spotyka ich nic złego. Gdy kandydat pomyślnie przejdzie próbę, staje się pełnoprawnym członkiem społeczności i otrzymuje tatuaż, który przypieczętowuje przynależność do grupy: uroboros (wąż połykający swój ogon), na prawym przedramieniu, symbolizujący nieskończoność wszechrzeczy.


obecny wódz: Miyaoaxochitl [NPC]

Skini nie mieszają się w cudze konflikty, żyjąc niejako na uboczu. Ich egzystencja nie jest w żaden sposób uzależniona od ludzi, zatem żyją zwykle własnym życiem, nikomu nie wadząc. Pewne odstępstwo od reguły mogą stanowić samotne osobniki, które dzięki swoim właściwościom decydują się na obracanie w światku przestępczym. Generalnie trzymają się jednak razem i są ze sobą silnie i nierozerwalnie związani, poza tymi jednostkami, które z własnej woli postanowiły opuścić grupę. Trudnią się głównie rolnictwem i hodowlą zwierząt na własny użytek, w wiosce mieszkają też znachorzy; Skini nieufnie podchodzą do lekarzy w Jewell. Część społeczności zajmuje się także kultywowaniem obrzędów religijnych, pełnią wówczas funkcję szamanów czy kapłanów.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
Memento Mori
PD : 34
Re: Skinwalkers ψ 8/10/2018, 10:36

Wierzenia i zwyczaje
Pseudo & Pseudo
Skini to bardzo uduchowione istoty, silnie związane z kultem azteckiego boga węża, Quetzalcoatla, którego obrali za swojego patrona, a który powołał ich do istnienia. Quetzalcoatl był jednym z najważniejszych bogów plemion Mezoameryki; zwany Pierzastym Wężem, bądź wężem o piórach ptaka kwezala. Poniekąd negują inne religie, kwestionując słuszność upatrywania się w demonach czy wampirach powiązań z przekazami biblijnymi. Choć pozostali bogowie z azteckiego panteonu stracili z biegiem lat na znaczeniu, kalendarz obchodów różnych świąt często wciąż jest z nimi związany, przynajmniej z nazwy. Wciąż posługują się azteckim kalendarzem, choć w domach mają także tradycyjne, zwłaszcza na potrzeby tych członków społeczności, którzy pracują w Jewell. Przykłada się także sporą wagę do dat narodzin i tego, kto owym datom patronuje. Generator znajdziecie tutaj.


KALENDARZ ŚWIĄT

Część obchodów straciła na znaczeniu, nie praktykuje się również składania ofiar z ludzi. Ich miejsce zastąpiły ofiary z plonów czy zwierząt hodowlanych i drobiu, bo obecnie głównie hodowlą tychże, trudnią się Skinwalkerzy, jeśli nie pracują w miasteczku. Należy tutaj zaznaczyć, że dla każdego Skina tego typu praktyki są rzeczą całkowicie normalną, a osoby spoza ich społeczności nie mają o nich zielonego pojęcia.


  • Atlcoualco (brak wody)
    12 lutego – 3 marca wywoływanie deszczu, ofiary dla Tlaloca

  • Tlacaxipeualiztli (obdzieranie ludzi ze skóry)
    4 marca – 23 marca czas siania, tańce kapłanów przybranych w zwierzęcą skórę

  • Tozoztontli (krótki post)
    24 marca – 12 kwietnia oczekiwanie deszczu, ofiary dla Tlaloca

  • Tozoztli (długi post)
    13 kwietnia – 2 maja obrzęd puszczania krwi

  • Toxcatl (suchy)
    3 maja – 22 maja początek pory deszczowej, ofiary z młodych zwierząt hodowlanych

  • Etzalqualiztli (potrawa z bobu, fasoli)
    23 maja – 11 czerwca oczekiwanie na deszcz

  • Tecuhilhuitontli (małe święto książąt)
    12 czerwca – 1 lipca oczekiwanie na deszcz, ofiara ze zwierzęcia

  • Hueitecuhilhuitl (wielkie święto książąt)
    2 lipca – 21 lipca święto bogini młodej kukurydzy, ofiara z plonów

  • Tlaxochimaco (narodziny kwiatów)
    22 lipca – 10 sierpnia święto indyków i placków z kukurydzy

  • Xocotlhuetzi (spadanie owoców)
    11 sierpnia – 30 sierpnia ofiara całopalna

  • Ochpaniztli (czas zamiecionych dróg)
    31 sierpnia – 19 września ofiara ze zwierzęcia (samicy) uosabiającego dojrzałą kukurydzę

  • Tepeilhuitl (święto gór)
    10 października – 29 października ofiara dla Tlaloca ze zwierząt hodowlanych

  • Quecholli (czapla)
    30 października – 18 listopada czterodniowy post

  • Panquetzaliztli (podniesienie sztandaru)
    19 listopada – 8 grudnia święto ku czci boga wojny, ceremonialne potyczki

  • Atemoztli (spłynięcie wód)
    9 grudnia – 28 grudnia dary dla boga domowego ogniska

  • Tititl (surowa pogoda)
    29 grudnia – 17 stycznia wywoływanie deszczu przez płacz dzieci i kobiet

  • Izcalli (zmartwychwstanie)
    18 stycznia – 6 lutego wypiek placków z kukurydzy, składanie ofiar z jeńców co cztery lata

  • Nemotemi (dni pechowe)
    7 lutego – 11 lutego zakaz uroczystości


Memento Mori
Powrót do góry Go down
Memento Mori
Konto Techniczne
Memento Mori
PD : 34
Re: Skinwalkers ψ 18/10/2018, 11:54

Z dziennika łowcy
Pseudo & Pseudo


Zmiennokształtnych ciężko jest wytropić. Pozornie nie różnią się niczym od zwykłych ludzi, mają też niebywałą tendencję do wtapiania się w tłum i szybkiej adaptacji do otoczenia. Zwykle trzymają się w grupach, unikając problemów i kontaktów ze światem zewnętrznym, nie sprawiają więc ludziom zbyt wiele kłopotu. Samotne osobniki często decydują się na podejmowanie działalności przestępczej, karanie ich pozostawia się jednak standardowym organom ścigania. Przyspieszona regeneracja czyni je stosunkowo trudnymi do zabicia, wystarczy jednak pozbawić je głowy, by Skin nie zregenerował się już nigdy. Podobnie zadziała przestrzelenie serca kulą z domieszką srebra, bądź przebicie go srebrnym narzędziem. Zmiennokształtni wykazują również wrażliwość na iryd.

Memento Mori
Powrót do góry Go down
Sponsored content
Sponsored content
Powrót do góry Go down
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry Strona 1 z 1
Skocz do: